Metode de crestere a muschilor

In antrenamentul unui sportiv exista 3 faze: antrenamentul, refacerea energiei si cresterea muschilor. In timpul antrenamentului se distruge fibra musculara, iar cand antrenamentul inceteaza, corpul incepe sa-si refaca energia pierduta din hrana pe care o consuma, si numai dupa ce este refacuta complet energia, urmeaza cresterea muschilor. Refacerea este o faza foarte importanta si care explica de ce unii oameni cresc mai rapid decat altii. Cu cat refacerea este mai rapida cu atat timpul pus la dispozitie cresterii muschilor este mai mare. Programul de antrenament si hranire trebuie structurat in asa fel incat sa se obtina o refacere cat mai rapida si acordarea unui timp cat mai lung pentru cresterea muschilor. De exemplu, daca antrenamentul s-a facut luni iar refacerea completa s-a refacut marti la pranz, iar antrenamentul se reincepe miercuri la pranz, vor fi la dispozitie un timp suficient de 24 ore pentru cresterea muschilor.

Reincarcarea cu energie este cheia refacerii si iata de ce: in timpul antrenamentului puternic corpul pierde energie datorita golirii de glicogen a muschilor antrenati. Pierderea de glicogen este efectul coborarii nivelului de zahar din sange. Cand nivelul acesta este scazut, capacitatea de pompare a muschiului cu sange este scazuta. Pierderea glicogenului din muschi duce la micsorarea grosimii muschiului, prin subtierea fibrelor. Astfel ca dupa antrenament muschii vor fi mai mici, dupa ce circulatia sangelui va revenii la normal. Numai cand refacerea este completa muschiul se rentoarce la grosimea normala, urmand apoi sa creasca in marime. In timpul antrenamentului se mai produc si alte procese, cum ar fi pierderea de grasime si minerale.
Pierderea cea mai importanta este de potasiu si sodiu, minerale pierdute prin transpiratie. De asemenea, se acumuleaza si se depoziteaza in muschi toxinele de oboseala(acidul lactic). Putem trage urmatoarele concluzii din ceea ce am spus pana acum: 1) antrenament - principalele elemente pierdute: glicogen, grasime, minerale, distrugerea fibrei musculare si acumularea de toxine in muschii(acid lactic); 2) refacere - elementele care se refac sunt glicogenul si mineralele iar care se elimina sunt toxinele de oboseala; 3) crestere - in cadrul cresterii cel mai important lucru sunt proteinele si carbohidratii. Dupa antrenament prima necesitate a corpului este de refacere a glicogenului pierdut. Obtinem acest lucru utilizand carbohidrati de inalta calitate. Dieta trebuie sa contina cereale, paine, miere, fructe. Toate acestea restaureaza nivelul glicogenului. In cadrul restaurarii mineralelor pierdute se recomanda consumarea de alimente bogate in potasiu(banane, rosii) sau consumarea unei pastile de polimineralizant. Pentru restaurarea sodiului nu este nevoie de o reteta speciala pentru ca el se regaseste in mai multe alimente. Un alt aspect al refacerii este eliminarea toxinelor de oboseala(acidul lactic) care se acumuleaza in muschi in timpul efortului creand senzatia de durere arzatoare. El se elimina dupa o anumita perioada de timp dupa ce durerile vor inceta. Totusi pentru a grabii eliminarea lui este bine sa se consume 1gr de calciu imediat dupa antrenament sau o pastila de polimineralizant. In faza de crestere cel mai important element este proteina combinata cu carbohidrati. Cea mai buna proteina este cea din lapte si oua. Dupa ce s-a refacut nivelul glicogenului si al mineralelor si s-au eliminat toxinele din corp, corpul va fi in situatia de a putea creste, muschii vor fi capabili sa raspunda la stimuli si vor creste la marimea initiala plus ceva mai mult. Asa se obtine cresterea muschilor. Click aici pentru a vedea fiziologia si biochimia contractiei musculare si compozitia chimica a muschiului.

1 comentarii:

Anonim spunea...

Mersi Multumesc

Trimiteţi un comentariu

 
Despre noi | Contact | Facebook | Home